Artu'S
KWARTET

Cechą charakterystyczną zespołu jest bardzo wszechstronny repertuar.

Artu'S
KWARTET

Cechą charakterystyczną zespołu jest bardzo wszechstronny repertuar.

Artu'S
KWARTET

Cechą charakterystyczną zespołu jest bardzo wszechstronny repertuar.

Artu'S KWARTET

tworzą absolwentki Akademii Muzycznej w Poznaniu.

Cechą charakterystyczną zespołu jest bardzo wszechstronny repertuar; od klasycznych dzieł kameralnych (Bacha, Mozarta, Vivaldiego,Brahmsa),do aranżacji najbardziej znanych przebojów muzyki popularnej i rozrywkowej ( w tym muzyki z filmów i musicali ,światowych list przebojów).

Oprócz tradycyjnych koncertów solowych, festiwali, recitali, koncertów plenerowych, czy okolicznościowych zespół wciąż poszukuje nowych wyzwań.

Miał zaszczyt współpracować z p.Krzysztofem Zanussim występując w spektaklu „Pucz koncertowy” w Auli UAM w Poznaniu z okazji „Roku F.Chopina”.

Występował z koncertami w cyklu PRZED WIENIAWSKIM zapowiadającymi 13, 14, oraz 15 Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im.H.Wieniawskiego w Poznaniu.

Uczestniczył w nagraniu albumu „.Zendegi Zibast” z muzyką jazzową Marka Jakubowicza.

Koncertował podczas spotkań; MALTA RALLY Harley Davidson WARSAW CHAPTER.

Odbył cykl koncertów po Niemczech z pianistą Piotrem Żukowskim, z powodzeniem wykonując II Kwartet Smyczkowy H.M.Góreckiego z okazji obchodów 75 rocznicy jego urodzin, oraz Koncert f-moll Fryderyka Chopina. Przez kolejne 4 sezony był zapraszany na Festiwal Muzyki Kameralnej „Adendorfen Serenade”(Niemcy).

Koncertował na Wyspach Alandzkich z organistką Agnieszką Tarnawską.

W Katedrze Poznańskiej dokonał prawykonania i rejestracji kompozycji Artura Banaszkiewicza„DROGA KRZYŻOWA „.

Francuski kompozytor p. Jacques Bondon skomponował specjalnie dla Artu’S KWARTET dwa utwory; II Kwartet Smyczkowy-( prawykonanie podczas XXII Zgromadzenia Ogólnego Rady Gmin i Regionów Europy,),oraz 4 tańce dla Artu’S KWARTET-(światowe prawykonanie podczas Festiwalu Muzyki Kameralnej”Adendorfen Serenade.”)

Skład naszego Kwartetu

Mag­da­le­na Olech jest ab­sol­went­ką Aka­de­mii Mu­zycz­nej w Po­zna­niu w kla­sie skrzy­piec prof. Ewe­li­ny Pa­chuc­kie­j – Ma­zu­rek. Obec­nie za­stęp­ca kon­cert­mi­strza or­kie­stry Te­atru Wiel­kie­go w Po­zna­niu, pry­ma­riusz kwar­te­tu smycz­ko­we­go Ar­tu­’S. Do­sko­na­li­ła swo­je umie­jęt­no­ści na kur­sach mi­strzow­skich u An­drze­ja Grud­nia (Bel­gia) Wa­len­ty­ny Ja­ku­bow­skiej (Ro­sja) Edwar­da Gra­cza (Ro­sja) Ro­lan­da Bal­di­nie­go (Au­stria) Mar­ci­na Ba­ra­now­skie­go (Pol­ska) Ad­rian Le­vi­ne (An­glia) Ire­ny So­snow­skiej oraz na kur­sach or­kie­stro­wych w We­ima­rze. Uczest­ni­czy­ła w wie­lu kon­kur­sach i kon­cer­tach wy­ko­naw­czych w Pol­sce jak i za gra­ni­cą oraz współ­pra­cu­je z wie­lo­ma or­kie­stra­mi w Pol­sce.

Magdalena Olech

I skrzypce

Ukończyła w 2008 roku studia w Akademii Muzycznej
im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie skrzypiec prof. Jadwigi Kaliszewskiej a także w 2014 roku w klasie skrzypiec barokowych dr Mikołaja Zgółki. Od roku 2009 związana jest z orkiestrą Teatru Wielkiego w Poznaniu. Współpracowała z zespołami wykonującymi muzykę na instrumentach współczesnych, takimi jak: I’CULTURE Orchestra, European Union Youth Orchestra, Sinfonietta Polonia, Baltic Neopolis Orchetra i historycznych: Accademia dell’Arcadia, Arte dei Suonatori, Poznańska Orkiestra Barokowa, Collegium Musicum Poznań, Orkiestra FAMD, Senza Battuta, Musica Graciana, Capella Virdimontana. Brała udział w festiwalach muzycznych, m.in. Festival of the Aegen, Festiwal Transatlantyk, Poznańska Wiosna Muzyczna, Sommer Musik Akademie Schloss Hundisburg, Nostalgia Festival Poznań, Vratislavia Cantans, Festiwal Poznań BAROQUE, Kromer Biecz Festival, Festiwal Silesia Sonans, Szczeciński Festiwal Muzyki Dawnej, Giżycko Baroque Festival, Festival Alter Music Bernau. 
Współtworzy zespół muzyki dawnej Flavius Quartet, który w 2020 roku zajął I miejsce na International Music Competiotion Belgrad (Serbia).  
Od 2011 roku prowadzi działalność dydaktyczną w Zespole Szkół Muzycznych w Poznaniu. Jej podopieczni zdobyli laury na międzynarodowych konkursach skrzypcowych w Rzymie, St.- Petersburgu i Dolny Kubin (Słowacja).
 

Aleksandra Lesner

II skrzypce

Ukończyła  Akademię Muzyczną w Poznaniu w klasie dr hab. Izabeli Mrozek. W trakcie studiów uczestniczyła w licznych mistrzowskich kursach muzycznych między innymi; u prof. Hansa Joachima Greinera, prof. Stefana Kamasy, dr hab. Ewy Guzowskiej.

Podczas studiów miała możliwość zdobycia doświadczenia jako muzyk w Orkiestrze Filharmonii Gorzowskiej, oraz Filharmonii Lubelskiej.

Rozpoczęła studia w Akademii Muzycznej w Poznaniu o specjalności altówka historyczna u dr hab. Mikołaja Zgółki,( obroniła tytuł licencjacki ).

Podczas studiów miała możliwość zdobycia doświadczenia orkiestrowego w projektach z Warszawską Operą Kameralną, a także pracować z wybitnymi artystami specjalizującymi się w grze na instrumentach historycznych, m. in. podczas kursu w Vannes z prof. Enrico Gatti czy podczas kursu w Poznaniu z prof. Jane Rogers. 

Obecnie pracuje w Szkole Muzycznej I i II st. w Koninie,  gra projekty w orkiestrze „Sinfonia Iuventus”, oraz pracuję jako altowiolistka w orkiestrze Filharmonii Gorzowskiej. 

Joanna Głąb

altówka

Sta­ni­sła­wa Dzie­dzi­nie­wicz ukoń­czy­ła Aka­de­mię Mu­zycz­ną w Po­zna­niu w kla­sie wio­lon­cze­li prof. Ka­zi­mie­rza Mi­cha­li­ka. Do­sko­na­li­ła swe umie­jęt­no­ści w kla­sach mi­strzow­skich pro­wa­dzo­nych m. in­ny­mi: przez prof. Ka­zi­mie­rza Wil­ko­mir­skie­go, prof.Mi­cha­ela Flak­sma­na, prof. Mi­lo­sa Sa­dlo, prof. Kon­ra­da Ha­esle­r’a (sty­pen­dium Hoch­schu­le Für Mu­sik und The­ate­r – Han­no­ver) prof. Jor­ge­na Sel­he­ima, prof.An­drze­ja Or­ki­sza. Uczest­ni­czy­ła w Mie­dzy­na­ro­do­wych Fe­sti­wa­lach Mu­zycz­nych; Abe­de­en (Sz­ko­cja) Ko­pen­ha­ga­ (Da­nia) Ju­go­sła­wia­ (Gro­znian) gdzie do­ko­na­ła na­grań so­lo­wych, oraz z ze­spo­łem „Pol­skiej Mu­zy­ki Daw­nej. Jest wio­lon­cze­list­ką Or­kie­stry Fil­har­mo­nii Po­znań­skiej. Jej pa­sją jest mu­zy­ka ka­me­ral­na. Za­ło­ży­ciel­ka i kie­row­nik Ar­ty­stycz­ny Ar­tu­’S KWAR­TET, oraz Agen­cji Ar­ty­stycz­nej Ar­tu­’S-Mu­zy­ka na każ­dą oka­zję.

Stanisława Dziedziniewicz

wiolonczela

Napisali o nas

Recenzje

Przed kilku laty wygłaszałem w Akademii Muzycznej wykład inaugurujący nowy rok akademicki. Tytuł brzmiał: „Muzyka w świadomości i życiu Poznaniaków”. Okazało się, że muzyka tkwi w nas od pokoleń. Ale nie tylko żyją nią opera, filharmonia, ale również ci muzycy, którzy nie zamykają się w okopach instytucjonalnych. W pejzażu muzycznym Poznania co chwilę wpadam na muzykujących ludzi. Kwartet ARTU’S jest jednym z najlepszych przykładów obcowania z muzyką wszelakiej maści – od Bacha do Piazzoli, obok aranżacji klasycznych do własnych. Cechuje go, obok wykwintności brzmienia, także radosny nastrój emocji i pogody. Kiedyś słynny wirtuoz Maxim Vengerov powiedział mi, że dobrej muzyki słucha się w podniecającym wyobraźnię napięciu, kiedy słuch współgra z okiem. Oko i słuch są bezsprzecznie atutem tego kwartetu, do spotkań z którym po cichu się tęskni. Rekomenduję go w pełni, bowiem uprawiana przez niego muzyka daje także poczucie ładu i porządku, którego nam w zgiełkliwym życiu często brakuje. Gdy słucham tego kwartetu przypomina mi się powiedzenie jednego z moich przyjaciół: „Muzyka daje posmak czasu, który można przeżyć, ale opisać się nie da”. A więc po co to piszę? Lepiej ich posłuchać.

…”Artu’S Kwartet” to najpopularniejszy zespół kameralny w stolicy Wielkopolski…”

„Dla czterech wspaniałych dziewczyn muzyka po prostu nie zna granic. Także czasu….z równą swobodą, ale i maestrią potrafią zagrać zarówno Bacha i Vivaldiego, jak Beatlesów. Ich wirtuozeria i bezpośredniość sprawiają, że są zapraszane zarówno do wielkich sal koncertowych jak i na otwarcia powstających w Poznaniu firm….Sala wypełniona do ostatniego miejsca.”

„..Okazało się, że kwartet z równą swobodą gra Brahmsa, Rogrigeza jak i Beatlesów. Jednakże najwięcej emocji i ożywienia wywołał „Taniec Zorby” z filmu „Grek Zorba”. Szeroki repertuar i bardzo wysoki poziom artystyczny, a przede wszystkim bezpośredniość artystek sprawiły, że zachwyceni słuchacze domagali się bisów nawet ponad przyjętą miarę. Najodważniejsi próbowali tego wieczoru raz jeszcze dokonać metamorfozy „Starego Fortepianu” i tym razem z Sali koncertowej zamierzali uczynić salę balową bo – jak mówiła Stanisława Dziedziniewicz – niezwykle rzadko zdarza się okazja, by można było zatańczyć do muzyki w wykonaniu kwartetu smyczkowego..…”

„…Oczarowały publiczność specjalnie dla zespołu skomponowanym przez Jacques’s Bondona Kwartetem smyczkowym nr 2., jak też pełną energii interpretacją klasycznego hitu-Simple Symfony B.Brittena. Po przerwie grały program popularny z błyskotliwą techniką i wzorcową muzykalnością…”

Artu’S Kwartet zapewnił w pierwszym weekendzie festiwalu bogaty koncert celebrujący wkład w przyjaźń polsko-niemiecką…..
„….. W kwartecie M.H.Góreckiego „Quazi una fantasia” Artu’S KWARTET cudownie zachwycał bogactwem dźwięku nastrojowo kontrastujących fraz ….Został nagrodzony długimi i hucznymi brawami…….”

„Najpierw był znakomity, najlepszy w latach międzywojennych Polski Kwartet Smyczkowy, z takimi nazwiskami jak: Z.Jahnke, T.Szulc, J.Rakowski, G.Danczowski. Potem w latach powojennych energia i entuzjazm Jerzego Młodziejowskiego powołała do życia Poznański Kwartet Smyczkowy. I od tej pory nie było w Poznaniu stałego kwartetu smyczkowego….Może tradycje tę przemie „Artu’S Kwartet”? Zrodził się…. i od kilku lat gra na różnych estradach „muzykę lekką, łatwą i przyjemną”, ale zwykle renomowanych kompozytorów. Wczoraj w Kolegium Rungego wystąpił z programem sięgającym arcydzieł baroku….dobrze, że „Artu’S Kwartet” istnieje i muzykuje i że w efekcie zaawansuje do zaszczytnego określenia kontynuatora poznańskich tradycji kwartetowych..”

Podziękowania

Podziękowania